(مطالب شماره جديد (35
یادداشت
Untitled 2

یادداشت (پرویز درگی):
"بازارياب بازارساز"، توسعه مهندسي بازار، ميزگرد مهندسي فروش، و گفت‌وگو با بزرگان بازاريابي و تبليغات جهان


به استقبال بهار 1393 مي‌رويم. هفت سال بي‌وقفه دوماهنامه‌ي "توسعه مهندسي بازار" چاپ شد؛ اولين نشريه‌ي كاربردي بازاريابي ايران با شعار "نشريه‌اي براي افزايش مهارت فروش و بازاريابي." مديرعاملان، مديران بازاريابي و فروش، مخاطب اصلي "توسعه مهندسي بازار" هستند. گاه منتقدان خرده گرفتند كه چرا نشريه‌اي براي ديگر مخاطبان بازاريابي چاپ نمي‌كنيد و عنوان كردند نشريه‌اي براي بازارياب‌ها، فروشنده‌ها، و ويزيتورها.
آن انتقاد بجا، سبب شد تا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست كنيم.


 ادامه مطلب

سرمقاله
Untitled 2

سرمقاله (‌‌دكتر ميراحمد اميرشاهي):
مهندسي فروش، راهگشاي مديران فروش شركتهاي موفق


در كشور ما پاسخ بسياري از مديران ارشد، مديران بازاريابي و فروش و حتي خود فروشندگان به اين سؤال كه "‌كدام فروشنده بهتر است؟" يكسان است: "فروشنده اي كه تلاش فروش (selling effort) بيشتري داشته باشد."
از اين منظر، فروشندگي لزوماً يك كار تخصصي و مهم به شمار نمي‌رود، هر كسي (كه زباني چرب و نرم داشته باشد) از پس آن برمي‌آيد، و بيشتر به مثابه يك كار مكانيكي مي‌ماند. اين نوع ديدگاه باعث شده كه مديران فروش، فروشندگان خود را همواره ترغيب به افزايش تلاش فروش كنند و تلاش فروش بيشتر را لازمه‌ي فروش بيشتر بدانند
البته، اگرچه نقش تلاش فروش در موفقيت فروش انكارناپذير است، اما "تلاش" همه آن چيزي نيست كه موفقيت انواع مختلف فروش را رقم مي زند. به عبارت ديگر، تلاش فروش در بسياري از موارد لازم است، ليكن كافي نيست.

 ادامه مطلب

فیلم های آموزشی